Inskjutning och räv jakt

Ja då har man skjutit in bössan med nya siktet då.. gick jätte bra!
sen åkte jag och fredrik hem och dona lite me foderhäckarna, tog bort gammalt ensilage och la dit nytt. så nu får rådjuren mat!

sen åkte jag hem och tog en macka och en kopp me kaffe sen åkte jag ut och jagade lite räv när det börja skymma.
Satt vid "sågen" (där jag sköt räv förra året på lock) men där fanns inte ett liv.
så då tänkte jag fara ner till ickholmen och testa, men när jag kommer ut på åkern så står det ko med kalv och 4 st rådjur på åkern, och just när jag står där och tänker gå tillbaka till bilen för att byta åker så kommer våran kära "jakt polis" ut på åkern med sin bil för att kolla, och där ser han mig mitt på åkern med bössa.... och 4 rådjur framför så nu lär väl snacket börja gå förstår jag.
Men han får väl snacka då.



i kväll tror jag att jag ska till bowlingen och ta en öl men jag vet inte om nån vill följa me.. hehe


räv från förra året
Räv från förra året på lock


Hade //Adde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0